Mūsų organizacija smerkia aktoriaus Gyčio Ivanausko performansą „Helikopteris”

Paskelbta: 13 spalio, 2023 11:04

Mūsų organizacija smerkia aktoriaus Gyčio Ivanausko performansą „Helikopteris”, kurio metu jis suko apie save pririštą ant pavadėlio šunį. Iš šuns kūno kalbos buvo matyti, kad gyvūnas stresavo ir jam tai nepatiko.

Dar vakar atliktoje apklausoje mūsų sekėjai nubalsavo, kad šis elgesys protu nesuvokiamas. Deja atsirado keli balsai, kam pasirodė tai normalu.

Dėkojame visiems, kas mus žymėjote, kas dalinotės šia situacija, kas rašėte pranešimus epolicija.lt . Tikimės, kad institucijos sureaguos tinkamai.

Tikimės, kad ir pats performanso atlikėjas sureaguos tinkamai ir kaip įprasta atsakingiems žmonėms – nuoširdžiai, o ne su kaltinimais, atsiprašys bendruomenės.

Ši situacija atskleidė liūdną realybę:

– Tokių ir žiauresnių „performansų” vyksta kasdiens, tačiau žmonės dalinasi ir piktinasi žymesnių žmonių nusižengimais.

– Tai normalu – jie yra žymūs, kai kurie save vadina influenceriais, turi tūkstantines, jei ne šimtatūkstantines gretas sekėjų, kurie jais tiki, dievina, kopijuoja ar net laukia, kad ta įžymybė susimaus.

– O susimovusios įžymybės dažnai elgiasi, kaip eilinis neišsilavinęs žmogus, kuris nei supranta ką padarė, nei pripažįsta, nei atsiprašo, nei kaltina kitus ar dar pasiunčia ant trijų raidžių.

– O sekėjai tai mato ir priima kaip normą, nes tas influenceris dažnai būna to žmogaus stabukas ar net vienintelis informacijos šaltinis.

Žmonės seka influencerius, tiki jais, tapatinasi su jais. Ir jei jų influenceris suka šunį už pavadėlio, nuleidinėja išsigandusį šuniuką nuo čiuožyklos, mėto varles per tvorą, traiško medūzas, atiduoda šunį mamai, kai tie tampa nebepatogūs jų gyvenime, demonstruoja savo kupiruotus šunis, perka gyvūnus iš daugintojų ar iš gyvūnus kupiruojančių veisėjų, ką daro paprastas žmogus? Jis tai priima kaip normą ir mūsų gyvūnų gyvūnų gerovės organizacijų pastangos kelti visuomenės sąmoningumą eina per niek.

O juk influenceris yra lyderis ir verslas.

O lyderiaujantys verslai šiais laikais siekia būti socialiai atsakingais, rūpinasi savo įvaizdžiu, komunikacija, sprendžia krizes, skiria paramas bendruomenių ar net globalioms problemoms spręsti.

Kodėl ir influenceriams nepradėjus elgtis, kaip verslams ar bent atsakingiems visuomenės veikėjais?

Mums NVO labai reikia bendruomenių lyderių palaikymo!